ماهی اسكات در آبهای شور زندگی می کنند اما درآب  شیرین هم زنده می ماند و بهترین شرایط برای زندگی این ماهی ،یک قاشق سوپخوری نمک دریایی در هر 20 لیتر آب است .این ماهی ها بسیار پر جنب و جوش هستند و بسیار قوی و زیرک .البته تا اندازه ای ماهی های دیگر را اذیت می کنند ولی می توان با آنجل همزیست کرد.

این ماهی ها علاقه ی زیادی به پنهان شدن در بین گیاهان و تخته سنگ ها دارد بنابراین بهترین آکواریوم برای آنها آکواریومهای مردابی و صخره ای می باشد.

آنها بیشتر در آبهای شور تخم ریزی می کنند اما در آب شیرین نیز در سنین بالا تخم ریزی می کنند که البته به سختی و با حفظ شرایط سخت تخم ها به لارو تبدیل می شوند.این ماهی ها در آبهای نسبتا شور بیشترین رنگ آمیزی را در بدن خود دارند. این ماهی از نمونه ی دیسک ماهی ها می باشد که از پهلو پهن میباشد و باله ی بالائی آن سرتاسری است و از دیگر خصوصیات این ماهی می توان به سر نا مشخص و باله های کوتاه ولی پر تحرک این ماهی اشاره کرد.

این ماهی ها از دسته ی همه چیز خوار می باشند  وگوشت خوارند.گیاهان آکواریومی را هم می خورند ( البته این از بدیهای آنها است ) از غذاهای مورد پسند آنها می توان به جلبک دریایی خشک شده،تخم میگوی آب شور و کرم منجمد اشاره کرد.

نگهداری :

 روش نگهداری آنها بسیار ساده و راحت می باشد. یکی از مشکلاتی که در مورد این ماهی وجود دارد این است که به دلیل پر خور بودن باید فیلتراسیون آکواریوم قوی باشد و هر چند وقت یکبار آب کف را سیفون کرد و حتی با تعویض کامل آب هم مشکلی ندارد و می تواند تا درجات بالای نیترات را تحمل کند .رنگ این ماهی با توجه به غذایی که می خورد تغییر می کند . در کل به بدن این ماهی از چند رنگ شامل سبز ، بنفش ، سیاه ،زرد ، قهوه ای ،و در ناحیه ی شکمی سفید می باشد.

اگراین ماهی گوشت خوار شود رنگ بنفش و قهوه ای این ماهی نمای بیشتری پیدا می کنند و اگر سبزیجات خوار باشد رنگ سبز و زرد نمای بیشتر پیدا می کنند.

 تشخیص جنسیت:

 این ماهی ها دارای شکمی سفید هستند که در ماده ها این لکه سفید فقط در زیر باله ها ی پائینی میباشد و لی در نرها از زیر آبششها شروع شده و تا مخرج تناسلی ادامه می یابد



تاريخ : 3 فروردين 1389برچسب:, | 14:34 | نویسنده : محمد امین |
صفحه قبل 1 صفحه بعد
  • فال عشق
  • انجمن مورفولوژی جغرافیایی